آموزش کاربردی افزایش سرعت سایت (با زبان آسان)
نوشته شده توسط : دانلود رایگان پکیج های تحلیل تکنیکال

آموزش کاربردی افزایش سرعت سایت

چکیده

بدون شک سرعت سایت به یکی از اولین و مهم ترین فاکتور های سئو سایت تبدیل شده و از حالت انتخابی به یک ضرورت برای مدیران وب سایت ها بدل شده است. جدایی از بحث میزان اهمیت افزایش سرعت سایت برای موتور های جست و جو، این امر به یکی از اصلی ترین چالش های بخش دیجیتال مارکتینگ (میزان تعامل با کاربر) تبدیل شده است. در ادامه به معرفی روش های کاربردی و موثر برای بهینه سازی سرعت سایت خواهیم پرداخت.

 

سرفصل‌ها

چرا افزایش سرعت سایت مهم است؟

علت دیر لود شدن سایت

آموزش بهینه سازی سرعت سایت

1- بهینه سازی تصاویر سایت

2-بهینه سازی کش مرورگر

3- استفاده از سیستم CDN

4- فشرده سازی فایل های کتابخانه ای

ترفندهای افزایش سرعت سایت

نحوه اندازه گیری سرعت سایت

ابزار های اندازه گیری سرعت سایت

بهترین افزونه های وردپرسی افزایش سرعت سایت

1- افزونه بهبود سرعت سایت wp-Rocket

2- افزونه wp-optimize

3-افزونه وردپرسی w3 total cache

Time to Interactive چیست و چگونه میتوان آن را بهینه کرد

چرا افزایش سرعت سایت مهم است؟

قبل از پرداختن به چگونگی کاهش زمان لود سایت بهتر است با یک آمار ارائه شده توسط StrangeLoop آشنا شوید، نتایج این آمار میگوید تاخیر یک ثانیه ای در بارگذاری و لود صفحات وب سایت شما میتواند منجر به کاهش آمار 7 درصدی فروش، کاهش 12 درصدی آمار بازدید سایت و کاهش حدود 20 درصدی میزان رضایت مشتریان شما شود. فکر میکنم علاوه بر بحث میزان اهمیت گوگل و دیگر موتور های جست و جو بر افزایش سرعت سایت جهت سئو و ارتقا ربته در نتایج جست و جو، این آمار دلایل کافی را برای میزان اهمیت حتی یک میلی ثانیه ای برای شما ارائه داده باشد.

 

از طرفی با توجه به اهمیت مبحث بودجه خزش سایت، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سرعت سایت شما یکی از اصلی ترین فاکتور های مورد توجه برای تخصیص میزان بودجه خزش به شما خواهد بود.

 

 

 

علت دیر لود شدن سایت

علت دیر لود شدن سایت

 

کندی لود شدن سایت (یا همان پایین بودن سرعت سایت) میتواند علل مختلفی داشته باشد، از جمله این موارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه این مقاله به آموزش بهینه سازی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت

 

سنگین بودن حجم تصاویر و فایل های استفاده شده در صفحات

بهینه نبودن فایل های کتابخانه ای مثل فایل های CSS, HTML, SCRIPT و....

کندی سرور

عدم استفاده از کش

بهینه نبودن دیتا بیس

تعداد بالای درخواست ها از سمت مرورگر به سمت سرور

و...

 

 

آموزش بهینه سازی سرعت سایت

در قسمت قبل به صورت اجمالی به معرفی برخی از المان های اصلی تاثیر گذار در میزان سرعت بارگذاری سایت اشاره کردیم. در این بخش به صورت اختصاصی به معرفی هر یک از فاکتور های تاثیر گذار در سرعت سایت بر اساس میزان اولویت پرداخته و روش های بهینه سازی این موارد را بیان خواهیم کرد.

 

 

 

1- بهینه سازی تصاویر سایت

بهینه سازی حجم تصاویر

 

همان طور که در ابتدای این مقاله بیان کردیم، در بحث سرعت لود سایت، ملی ثانیه ها اهمیت خواهند داشت و در این فضا هر MB میتواند در این میزان تاثیر خود را نشان دهد. با توجه به حجم بالای تصاویر و به طور کلی مدیا نسبت به دیگر فایل های مورد استفاده در صفحات وب، طی تجربیات و بررسی های متعدد از سایت های مختلف، مشاهده شده که یکی از اصلی ترین عامل در کندی لود شدن سایت ها عدم بهینگی تصاویر در سایت ها است. 

 

در نظر داشته باشید حتما تصاویر را قبل از بارگذاری در سایت ابتدا یا با ابزارهایی مانند فتوشاپ (save for web) بهینه کرده و یا اگر از cms های وردپرسی استفاده میکنید، میتوانید از افزونه های مختلف برای بهینه سازی تصاویر استفاده کنید.

 

نکته مهم دیگر برای بهینه سازی تصاویر، فرمت تصاویر هستند، گوگل و دیگر موتور های جست و جو استاندارد های مختلفی را برای فرمت های مختلف تصاویر ارائه داده اند که میتوانید با استناد به آنها از فرمت های jpg - png -webp و... استفاده کنید.

 

 

 

استفاده از Lazy Load

اگر با ساختار لود شدن صفحات وب تا حدی آشنا باشید، میدانید که صفحات برای نمایش به کاربر، به صورت خطی باید بارگذاری و لود شوند. این نوع لود شدن تا زمانی بدون مشکل خواهد بود که تعداد رسانه مانند تصاویر، ویدئو و... در صفحات شما کم باشد. اما اگر تعداد ان فایل ها زیاد باشد آن وقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ کاربر باید منتظر باشد تا تمامی این فایل ها به ترتیب لود شوند. شما با استفاده از تکنیک lazy load میتوانید بارگذاری این فایل ها رو به تعویق انداخته و به مرورگر و کاربر اجازه دهید تا این فایل ها رو بعد از بارگذاری فایل های اصلی لود کرده تا کاربر بتواند هر چه سریعتر با صفحه ارتباط برقرار کرده و Time to Interactive (در انتهای این مقاله به مفهوم Time to Interactive خواهیم پرداخت) کاهش پیدا کند.

 

 

 

2-بهینه سازی کش مرورگر



میترا رنک | سامانه جامع تبلیغات و بهبود اعتبار آنلاین

:: بازدید از این مطلب : 1061
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: